"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
18°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
49,3979 %0.03
55,6494 %-0.18
6.644,78 %1.51
4.083.690 %0.52
İşçi Haber Ekonomi Ticaret Bakanlığı'ndan Borca Batık Şirketler İçin Yeni Düzenleme

Ticaret Bakanlığı'ndan Borca Batık Şirketler İçin Yeni Düzenleme

Ticaret Bakanlığı, sermaye kaybı veya borca batık şirketlerin hesaplamalarında dikkate alınmayan giderler için sağlanan süreyi 1 Ocak 2028'e kadar uzattı.

Okunma Süresi: 2 dk

Sermaye Kaybı ve Borca Batık Şirketlere Yönelik Yeni Düzenleme

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan '6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ', Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu kapsamlı düzenleme ile birlikte, Türkiye'deki şirketlerin sermaye kaybı veya borca batıklık durumlarının tespitinde kullanılan hesaplama yöntemlerinde önemli bir değişikliğe gidildi.

Kur Farkı ve Gider Hesaplamalarında Esneklik

Yayımlanan yeni tebliğ uyarınca, şirketlerin finansal tablolarını etkileyen belirli kalemlerin hesaplama dışı bırakılmasına olanak tanındı. Özellikle şirketlerin henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerinden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı, hesaplamalarda dikkate alınmayacak. Bunun yanı sıra, 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderlerin, amortismanların ve personel giderlerinin toplamının yarısı da hesaplama süreçlerinden muaf tutulacak.

Uygulama Süresi 2028 Yılına Uzatıldı

Ticaret Bakanlığı'nın attığı bu adım ile daha önce 1 Ocak 2027 tarihine kadar yapılması planlanan bu istisnai uygulamaların süresi uzatıldı. Yeni düzenlemeye göre, söz konusu kalemlerin hesaplamalara dahil edilmemesi uygulaması 1 Ocak 2028 tarihine kadar geçerli olacak. Bu adımın, özellikle kur hareketlerinden etkilenen ve bilanço yapısını korumaya çalışan şirketler için finansal bir rahatlama sağlaması bekleniyor.

(Kaynak: Anadolu Ajansı)