"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5321 %0.02
53,0311 %0.26
5.981,41 % 0,02
2.861.025 %-1.897
İşçi Haber Gündem ABD'den AB'ye 'Instex' konusunda yaptırım tehdidi

ABD'den AB'ye 'Instex' konusunda yaptırım tehdidi

Trump yönetimi, İran nükleer anlaşmasının kaderi üzeriden Avrupa ülkeleri ile mücadelesini derinleştirdi ve AB’yi Birleşik Krallık, Fransa ve Almanya tarafından, İran ile ticarete kalkan oluşturması amacıyla kurulan ödeme sistemine karşı yaptırım uygulamakla tehdit etti.

Okunma Süresi: 1 dk

Bloomberg'in haberine göre, ABD Hazine Bakanlığı Terör ve Mali İstihbarat Müsteşarı Sigal Mandelker, Tahran ile ticareti sürdürmek için Avrupa aracı olan ‘Instex’in yürürlüğe girmesi durumunda, bununla ilişkili kişilerin ABD’nin finansal sisteminden men edilebileceğine işaret etti.

POTANSİYEL YAPTIRIMLAR


Mandalker, Instex Başkanı Per Fisher’a yazdığı mektupta, "Instex’ten kaynaklanacak potansiyel yaptırımları dikkatlice düşünmeniz konusunda sizi uyarıyorum. ABD yaptırımlarına takılacak aktivitelerle meşgul olmanın ABD’nin finansal sistemine erişim kaybı da dahil olmak çok ciddi sonuçları olabilir" dedi.

Almanya, Fransa, ve İngiltere, Ocak ayında şirketlerin İran ile ticaret yapmalarına olanak sağlayan Instex sistemini kurmaları ile 2015 yılında Trump yönetiminin ‘2015 İran Nükleer Anlaşması’nı geçen sene terk etmesinin ardından uygulanan geniş kapsamlı ABD yaptırımlarının aşılmasına zemin hazırlanmıştı.