"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
27°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6600 %0.12
53,1528 %0.09
6.130,13 % 1,67
2.806.659 %-0.048
İşçi Haber Gündem Bakan Çiftçi talimatı verdi : Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren yeni yönetmelik

Bakan Çiftçi talimatı verdi : Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren yeni yönetmelik

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan yeni yönetmelik, sürücüler ile trafik ekipleri arasındaki aksesuar tartışmalarına son verdi. Düzenlemeyle; ön cama takılan telefon tutucular, araç kameraları, navigasyon ekranları ve belirli ölçülerdeki ses sistemleri yasal olarak serbest bırakıldı.

Okunma Süresi: 3 dk

Sürücüler ile trafik ekipleri arasında denetimlerde duraksamalara ve tartışmalara yol açan araç içi donanım ile aksesuar muamması, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatı sonrasında hazırlanan yönetmelikle netliğe kavuşturuldu. Haberler.com Ankara Temsilcisi Şerife Güzel'in ulaştığı bilgilere göre, mevzuattaki boşluklar giderilerek hangi aparatların yasal olduğu tek tek maddelere bağlandı.

Trafik Kanunu sonrasında oluşan hukuki boşluk giderildi

Eski İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya döneminde, Şubat ayında Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilen Trafik Kanunu, uygulama yönetmeliği çıkarılmadığı için sahada denetim süreçlerinde büyük aksamalara yol açmıştı. İçişleri Bakanlığı görevini devralan Mustafa Çiftçi'nin, sürücülerin tepki gösterdiği cezai işlemlerin uygulamasını askıya aldığı ve teknik komisyonlara yönetmelik hazırlama talimatı verdiği aktarıldı. Tamamlanan yeni mevzuat çalışması ile ceza odaklı denetim yerine, sürüş güvenliği ve sürücü haklarını koruyan yasal çerçevenin çizildiği belirtildi.

Ön cam aparatları ve dikiz aynası aksesuarları yasal oldu

Cumhurbaşkanlığı onayına sunulan yönetmelik kapsamında, sürücülerin günlük kullanımını doğrudan etkileyen araç içi yerleşim kurallarının belirlendiği ifade edildi. Değişiklikle birlikte; direksiyon simidi veya gösterge panelinin üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler, ön cama monte edilen araç kameraları ve telefon tutucular cezai işlem kapsamından muaf tutuldu.

Fabrika çıkışlı ekranlar ve navigasyon cihazları cezadan muaf tutuldu

Yönetmelik maddeleri uyarınca, ön cama yerleştirilen cihazların görüş açısını kapatmadığının hukuken tescil edildiği bildirildi. Sürücülerin dikiz aynasına astığı koku ve benzeri süs eşyalarının sınırlarının bu ölçülerle yasal zemine oturtulduğu kaydedildi. Araçların fabrika çıkışında yer alan orijinal multimedya ekranlar da istisna kapsamına alınarak cezai yaptırım dışı bırakıldı. Sürücülerin sürüş, park veya navigasyon yardımı amacıyla kullandığı cihazlar ile kayıt sistemlerine ait ekranların kullanımının serbest kılındığı aktarıldı.

Ses sistemlerine bagaj ölçüsü ve desibel standardı getirildi

Araç içi müzik sistemlerine yönelik uygulanan cezalardaki belirsizliğin, teknik kriterlerle son bulduğu ifade edildi. Yeni dönemde, araçların bagaj bölümünde 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer ile 1 adet maksimum 300 watt amplifikatör (amfi) bulundurulmasının yasal hale getirildiği belirtildi.

Ses cezası kesilmesi için dışarıya taşma ve kayıt şartı aranacak

Sürücülere ses sistemleri üzerinden işlem yapılabilmesinin objektif kanıtlara bağlandığı aktarıldı. Bir araca ceza yazılabilmesi için sesin araç dışına taşarak kamunun huzurunu bozması ve bu durumun denetim ekiplerince somut olarak kayıt altına alınması zorunlu kılındı. Böylece araç içinde dışarıyı rahatsız etmeden müzik dinleyen sürücülere yönelik keyfi işlemlerin engellendiği vurgulandı.

Ticari araç yolcuları unutulmadı ve üç bakanlığa ortak yetki verildi

Mevzuatın, ticari amaçla yolcu taşımacılığı gerçekleştiren M2 ve M3 sınıfı otobüs ile minibüsleri de kapsadığı bildirildi. Yolcuların seyahat konforu için koltuk arkalarına, mutfak ünitelerine veya araç içi ayırma duvarlarına bireysel sesli ve görüntülü ekranlar kurulması hakkının korunduğu aktarıldı. Yönetmeliğin yürütülmesinde İçişleri Bakanlığı ile birlikte Ulaştırma Bakanlığı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkili kılındı. Düzenlemenin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasının ardından Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe gireceği ifade edildi.