Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı bölgesinde Türk gemilerine ilişkin güncel duruma dair açıklama yaptı. Sosyal medya hesabı üzerinden değerlendirmede bulunan Abdulkadir Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:
körfezdeki türk bayraklı gemiler güvenli şekilde çıkış yapıyor
“Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi çevresindeki gelişmeleri anlık olarak takip ediyor, bölgede bulunan gemilerimiz ve vatandaşlarımızla sürekli iletişim halinde kalıyoruz.
Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin bölgeden ayrılmasıyla birlikte, savaşın başladığı tarihten bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden çıkış yaptı.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi bölgesinde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yapıyor ve bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığı bilgisi bulunuyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliğini sağlamak için gerekli tüm önlemleri almaya devam ediyoruz.”
