"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
28°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4971 %0.04
52,8408 %-0.2
5.943,55 % -3,25
2.770.960 %-4.351
İşçi Haber Gündem İşçilere sendika baskısı!

İşçilere sendika baskısı!

Küçükçekmece Belediyesi’nin CHP’ye geçmesinin ardından, işçilere sendika baskısı yapıldığı iddia edildi.

Okunma Süresi: 2 dk

31 Mart seçimlerinden sonra Küçükçekmece Belediyesi’nin CHP’ye geçmesinin ardından işçilere sendika baskısı başladığı iddia ediliyor.

Seçimlerin hemen ardından işçilerle biraraya gelen DİSK Şube Müdürü Adil Çiftçi, iddialara yönlik açıklamalard bulundu.

İŞÇİLERE BASKI YAPILIYOR

 CHP’li yeni başkan Kemal Çebi’nin ‘selamıyla’ geldiğini söyleyip, işçilere sendika değiştirmeleri yönünde gözdağı verdi. Yüzlerce işçinin baskılara dayanamayıp sendika değiştirdiği sürece tepki gösteren Hizmet-İş Sendikası İstanbul 1 No’lu Şube Başkanı Mustafa Canpolat, DİSK’in bunu yapmaya hakkı olmadığını dile getirdi.

Belediyedeki işçilerin 2018 yılında çıkan KHK ile kadro aldığını hatırlatan Canpolat, “Bu süreçte kendileriyle bir anlaşma yaptık. 30 Haziran 2020 tarihine kadar yetki bizde” dedi. Canpolat şunları söyledi:

150 KİŞİ İSTİFA ETTİ

“2020 yılının 6. ayına kadar yetki sahibi olmamıza rağmen DİSK yöneticileri seçimi CHP’nin kazanmasını fırsat bilerek işyerlerini gezmeye başladı. İşçi kardeşlerimize Hizmet-İş’ten istifa ederek DİSK’e geçmeleri için telkin ve uyarılarda bulundular. Yaşananların ardından 1800 üyesi bulunan Küçükçekmece’den bin kişiye yakın, Esenyurt Belediyesi’nden de yaklaşık 150 kişi istifa etti. Yalnız, bütün işçileri istifa ettirseler dahi yetki bizde olduğu için DİSK’in eylem yapmak için kanuni bir hakkı yoktur.”

"TİS DEVAM EDİYOR"

“Biz burada 2018 yılında özellikle KHK’dan kadroya geçen işçi arkadaşlarımızı sendikamızın üyesi yaptık. Tamamlanan üyeliklerin ardından bakanlıktan yetki tespit talebinden bulunduk. Ve şuan bizim toplu iş sözleşmemiz devam ediyor, arabuluculuk dönemindeyiz. Sadece Küçükçekmece’de bin 800 kişi üyemiz oldu. Daha önceki kadrolu işçiler DİSK’teydi. Üzüldüğümüz de bu aslında; 15 yıldır AK Partili başkanların yönetiminde bulunan Küçükçekmece’de bunlara baskı kurulmadı değiştirilmedi. Şimdi DİSK Şube Başkanı Adil Çiftçi, ‘Biz geldik, Hizmet-İş barınamaz’ diyor.”

İŞÇİLERİN MAĞDURİYETLERİ

“Geçmek istemeyenler var. Özellikle Temizlik Çevre Koruma Müdürlüğü’nde başkan buraya geçmenizi istiyor şeklinde konuşmaların geçtiğini duyduk. Bunu duyan temizlik işçileri ne yapabilir? En çok istifa oradan geldi. 500 kişi bir anda istifa etti. Esenyurt’ta 2 bin 600 üyemiz var, orada da 150 kişiye yakın istifa oldu. Şimdi istifa eden işçilerin geriye dönük mağduriyetleri de olacak. Keşke bizim yetkimiz bitseydi, ondan sonra başlasalardı bu gezmelere. DİSK’e geçenlerde bazı sıkıntılar yaşanabilir. İşçilere görevi dışında iş verme, başka yerlere sürme gibi yıldırma politikaları uygulayabilirler.”