Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığın artırılması amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde değişikliğe gitti.
Yeni düzenlemeyle birlikte kafe ve restoranlarda müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin besin değerleri, kalori miktarları ve içerik bilgileri açık şekilde paylaşılacak. Uygulama ile tüketicilerin daha bilinçli ve sağlıklı gıda tüketimine yönlendirilmesi hedefleniyor.
menülerde yeni dönem başlıyor
Cumhuriyet'in haberine göre yapılan düzenleme kapsamında işletmeler, sundukları ürünlere ilişkin belirli bilgileri menülerde zorunlu olarak bulunduracak. Buna göre menülerde şu bilgiler yer alacak:
- Ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri
- Enerji (kalori) değeri
- Alerjen içerikler
- Alkol veya domuz türevi bileşen bulunup bulunmadığı
- QR kod ve dijital menü dönemi
İşletmeler, bu bilgileri müşterilere farklı yöntemlerle sunabilecek. Basılı menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar kullanılabilecek. QR kod sistemini tercih eden işletmeler ise müşterileri bu bilgilendirme sistemine yönlendiren açıklamaları menülerinde açıkça göstermek zorunda olacak.
düzenleme 1 temmuz'da başlayacak
Tarım ve Orman Bakanlığı, sektörün yeni sisteme uyum sağlayabilmesi için işletme türlerine göre kademeli bir geçiş takvimi belirledi. Buna göre ulusal zincir restoranların düzenlemeye uyum sağlaması için son tarih 1 Temmuz 2026 olarak açıklandı.
Aynı ilde üç ve daha fazla şubesi bulunan işletmeler için süre 31 Aralık 2026 tarihine kadar uzatıldı. Diğer tüm işletmelerin içerik bildirimlerini sisteme entegre etmesi için son tarih 31 Aralık 2026 olarak belirlendi.
Kalori bildirimine ilişkin yükümlülükler için ise daha uzun bir geçiş süreci tanındı ve işletmelerin bu düzenlemeye 31 Aralık 2027 tarihine kadar uyum sağlaması gerekecek.
