Özçelik-İş Sendikası’nda 11 Temmuz’da gerçekleştirilecek Genel Kurul öncesinde dikkat çeken bir gelişme yaşandı. İskenderun Şube Başkanı Mehmet Güngör, görevinden istifa ettiğini WhatsApp üzerinden duyurdu.
whatsapp üzerinden istifasını duyurdu
Güngör’ün istifasını, şube başkanlarının yer aldığı WhatsApp grubu ile üst kurul delegeleri grubuna mesaj yoluyla ilettiği öğrenildi. Karabük Net Haber'in aktardığı bilgilere göre istifa mesajında herhangi bir gerekçeye yer vermeyen Güngör, kısa açıklamasında yalnızca, “Gördüğüm lüzum üzerine bu günden itibaren görevimden istifa ediyorum” ifadelerini kullandı.
Bu gelişme, sendika camiasında istifanın zamanlaması ve perde arkasına ilişkin çeşitli değerlendirmelerin yapılmasına neden oldu.
sendika KULİSLERinde İDDİALAR GÜNDEMDE
İstifanın ardından sendika kulislerinde farklı iddialar da konuşulmaya başlandı. İddialara göre Mehmet Güngör’ün, genel merkez yönetiminde görev verilmesi yönünde kendisine daha önce verilen sözün yerine getirilmemesi nedeniyle istifa kararı aldığı öne sürülüyor.
Bir başka iddiaya göre ise Güngör’ün, istifasından bir gün önce Özçelik-İş Sendikası Genel Başkanı Yunus Değirmenci ile telefonda tartışma yaşadığı, bu görüşmede kendisine yönelik ağır ifadeler kullanıldığı gerekçesiyle görevini bıraktığı konuşuluyor. Söz konusu iddialara ilişkin taraflardan henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
genel kurul öncesi dengeleri değiştiren hamle
Mehmet Güngör’ün istifasının, 11 Temmuz’daki Genel Kurul öncesinde sendika içi dengeleri etkileyebileceği değerlendiriliyor.
Kulislerde yapılan yorumlarda, mevcut genel merkez yönetiminin, İstanbul Anadolu Havacılık Şube Başkanı ve Genel Başkan Adayı Okan Ödemiş karşısında bu gelişmeyle birlikte kongreye daha zor bir tabloyla girebileceği ifade ediliyor.
