Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Batman’da özel bir yaşlı ve engelli bakım merkezine ilişkin ortaya atılan iddialar hakkında getirilen yayın yasağını ihlal ettiği tespit edilen 2 televizyon kanalına idari para cezası uygulanmasına karar verdi.
RTÜK, gündemdeki yayın ihlallerini görüşmek üzere yaptığı toplantıda söz konusu dosyayı ele aldı.
yayın ihlali yapan 2 kanala para cezası verildi
Batman 2. Sulh Ceza Hakimliği tarafından 3 Haziran 2026 tarihli soruşturma dosyası kapsamında Anayasa’nın 28’inci maddesi ve 5187 sayılı Basın Kanunu’nun 3’üncü maddesinin 2’nci fıkrası uyarınca yayın yasağı kararı verildiği, ayrıca kararın RTÜK’ün resmi internet sitesinde yayımlandığı hatırlatıldı.
Yasak kararına rağmen ilgili iddiaların 19 ve 20 Haziran tarihlerinde 2 televizyon kanalında haberleştirildiği tespit edildi. Üst Kurul değerlendirmesinde, bu yayınların yalnızca bir yayın ihlali değil, aynı zamanda hukukun üstünlüğü ilkesine aykırı sistematik bir ihlal niteliği taşıdığı ifade edildi.
Toplantı sonucunda, 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun’un “hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı yayın yapılamaz” hükmünü ihlal ettikleri gerekçesiyle ilgili 2 medya kuruluşuna idari para cezası verilmesine karar verildi.
Kaynak: DHA
