Basketbol FIBA 17 Yaş Altı Dünya Kupası C Grubu ilk maçında Türkiye, 25 sayı geriye düştüğü ve iki kez uzatmaya giden karşılaşmada Yeni Zelanda'yı 112-100 yenerek önemli bir galibiyet elde etti.
Maç, Turkcell Basketbol Gelişim Merkezi'nde gerçekleştirildi. U17 Milli Basketbol Takımı, Yeni Zelanda ile karşı karşıya gelirken, mücadeleye Ömer Kutluay, Emre Yazıcı, Darius Karutasu, Beşir Briant ve Rüzgar Öpçün ilk 5'iyle başladı. Yeni Zelanda ise Jayden Cecil, Tawhiri Cate, Liam Keogh, Zach Rampton ve Marco Sula ile sahada yer aldı.
Maçın Başlangıcı ve İlk Çeyrek Performansı Nasıldı?
Müsabakaya istediği gibi başlayamayan ay-yıldızlı ekip, ilk çeyreğin sonlarına doğru Ömer Kutluay'ın etkili performansıyla toparlansa da çeyreği 22-20 geride kapattı. İkinci periyotta boyalı alanda etkili olan Yeni Zelanda, devreye 41-28 üstün girdi.
Milliler, üçüncü çeyrekte de rakibine kolay sayı fırsatı vermeye devam etti. Farkı bir ara 25 sayıya (56-31) çıkaran Yeni Zelanda, final periyoduna 64-47 önde girdi.
Son Çeyrek ve Uzatma Anları Nasıl Geçti?
Son çeyrekte oyunun iki yönünde etkili bir performans ortaya koyan ay-yıldızlı ekip, arka arkaya atılan üç sayılık basketlerle farkı eritti ve 36. dakikada öne geçti: 69-70. Türkiye, büyük bir çekişmeye sahne olan maçta Demir Öztürk'ün bitime 3 saniye kala kaydettiği sayılarla eşitliği yakaladı ve karşılaşmanın normal süresi 84-84 sona erdi.
Karşılıklı basketlerle geçilen ilk uzatma bölümü 96-96'lık beraberlikle tamamlandı. İkinci uzatmada Türkiye, rakibi karşısında üstün bir oyun sergileyerek maçı 112-100 kazanmayı başardı.
Öne Çıkan Performanslar ve Gelecek Maç
Ay-yıldızlılarda Ömer Kutluay'ın 39, Darius Karutasu'nun 37 sayısı galibiyette önemli rol oynadı. Yeni Zelanda'da ise Jayden Cecil'ın 42, Liam Keogh'un 20 sayısı kazanmaya yetmedi. Öte yandan, Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu ve Başkan Vekili Harun Erdenay, karşılaşmayı saha kenarından takip etti.
Milli takım, gruptaki ikinci maçında yarın saat 20.15'te Slovenya ile karşılaşacak.
