"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
50,2637 %0.05
55,8447 %0.18
6.287,88 %-2.31
3.627.300 %-2.00

En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? İşte 2027 Ocak emekli maaşı zam senaryoları

2027 Ocak ayında emekli maaşlarına yapılacak artışlar hakkında detaylı bilgiler ve senaryolar ortaya konuldu.

En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? İşte 2027 Ocak emekli maaşı zam senaryoları

Milyonlarca emeklinin gözü, 2027 Ocak ayında yapılacak maaş artışına çevrildi. En düşük emekli maaşı için refah payı ve seyyanen zam ihtimalleri de gündemdeki yerini korurken masadaki zam senaryoları belli oldu. Türkiye'de milyonlarca emeklinin 2027 Ocak zammı için geri sayıma geçilirken en düşük maaşının enflasyon farkıyla 26 bin 53 liraya çıkması öngörülüyor.

2027 Ocak Zammı İçin Hesaplamalar Neler?

Refah payı eklenmesiyle en düşük emekli maaşının 31 bin 263 liraya kadar yükselebileceği öngörülürken milyonlarca emeklinin beklediği 2027 Ocak maaş zammı için enflasyon farkı ve refah payı senaryoları ortaya çıktı. Ocak zammına ilişkin hesaplamalarda dört aylık enflasyon farkı yüzde 8,28 olarak gerçekleşti. Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi'nde yer alan kasım ayı için yüzde 1,18, Aralık ayı için yüzde 0,97 enflasyon beklentileri de hesaba katıldığında, toplam artışın yüzde 10,62'ye ulaşabileceği öngörülüyor.

Mevcut Durum ve Gelecek Beklentileri

Mevcut durumda en düşük emekli aylığı 23 bin 552 lira olarak uygulanıyor. Enflasyon farkının yüzde 10,62 olması halinde en düşük emekli aylığına 2 bin 501 lira zam yapılması ve aylığın 26 bin 53 liraya yükselmesi hesaplanıyor. Ancak bu oran, henüz kesinleşmiş ocak zammını göstermiyor. Kasım ve Aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanmasıyla zam oranı netleşecek.

Ek Zam Olasılıkları ve Bütçe Durumu

Türkiye'de yaklaşık 18 milyon emeklinin tamamını kapsaması planlanan ek ödeme için 10 bin ve 15 bin liralık seyyanen zam seçenekleri değerlendiriliyor. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz da kamu çalışanlarına 2027 yılında verilecek zam için bütçeye konulan ödeneğin ortalama yüzde 24 arttığını kaydetmişti. Yılmaz, ayrıca harcama tarafında en dikkat çekici gelişmenin, SGK’ya yapılacak bütçe transferlerinde öngörülen yüzde 66'lık artış olduğunu söyledi.

Refah Payı Senaryoları ve Olası Artışlar

Enflasyon farkına ek olarak refah payı verilmesi halinde emekli aylıklarında daha yüksek artışlar gündeme gelebilecek. Yüzde 10,62'lik enflasyon artışının ardından farklı refah payı oranlarına göre hesaplanan maaşlar şöyle: Yüzde 5 refah payı ile 27 bin 355 TL, yüzde 10 refah payı ile 28 bin 658 TL, yüzde 15 refah payı ile 29 bin 960 TL ve yüzde 20 refah payı ile 31 bin 263 TL. Tabloda yer alan tutarlar, mevcut 23 bin 552 liralık en düşük emekli aylığına önce yüzde 10,62 enflasyon farkı, ardından belirtilen refah payı oranlarının eklenmesiyle oluşturulan varsayımsal senaryoları göstermektedir.

Son Durum ve Gelecek Veriler

Refah payı oranları henüz kesinleşmedi. Kasım ve Aralık aylarına ilişkin enflasyon verileri ile hükümetin olası refah payı kararı doğrultusunda maaşlar değişebilir. Ayrıca bu hesaplamalar, tüm emeklilerin kök aylıklarına uygulanacak kesin zam oranlarını değil, en düşük emekli aylığı üzerinden yapılan örnek hesaplamaları göstermektedir. Hesaplamalara göre enflasyon farkına yüzde 5 refah payı eklenmesi halinde en düşük emekli aylığı 27 bin 355 liraya, yüzde 10 refah payı verilmesi durumunda 28 bin 658 liraya çıkıyor. Refah payının yüzde 15 olması halinde aylığın 29 bin 960 liraya, yüzde 20 olması halinde ise 31 bin 263 liraya yükselmesi bekleniyor.