"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
28°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4808 %0.03
52,9630 %-0.35
6.190,46 % -1,15
2.906.091 %-4.127
İşçi Haber Gündem Bakan Kurum : COP31 netice ve eylem zamanı

Bakan Kurum : COP31 netice ve eylem zamanı

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı’na katıldı. Bakan Kurum, 'iklim diplomasisinin en büyük ihtiyacı, iddialı cümlelerden çok ölçülebilir yol haritalarıdır. Bu yüksek düzeyli diyaloglar, COP31’e giden yolda ortak iradeyi güçlendirmek açısından büyük önem taşıyor' açıklamalarında bulundu.

KAYNAK: İHA
Okunma Süresi: 3 dk

Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı, COP31 Başkanlığı ve Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) ortaklığıyla gerçekleştirildi. Toplantıya katılan COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, küresel iklim diplomasisinde artık iddialı cümleler yerine ölçülebilir yol haritalarına ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. 

Yüksek düzeyli diyalog toplantısına, Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktörü Fatih Birol ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar'ın yanı sıra COP29 Başkanı Muhtar Babayev, COP30 Başkanı Andre Correa do Lago ile COP32 Başkanı ve Etiyopya Dışişleri Bakanı Gedion Timothewos gibi çok sayıda ülkeden bakan ve üst düzey temsilci katıldı. 

'iklim diplomasisinin en büyük ihtiyacı ölçülebilir yol haritalarıdır'

Toplantıda yaptığı konuşmada Uluslararası Enerji Ajansı ile yürütülen stratejik ortaklığın altını çizen Bakan Murat Kurum, şu ifadeleri kullandı: 

“Uluslararası Enerji Ajansı’nın veri gücü ile COP31 Başkanlığımızın siyasi iradesinin aynı hatta buluşması çok önemli. Çünkü artık iklim diplomasisinin en büyük ihtiyacı, iddialı cümlelerden çok ölçülebilir yol haritalarıdır. Bu yüksek düzeyli diyaloglar, COP31’e giden yolda ortak iradeyi güçlendirmek açısından büyük önem taşıyor.” 

Bonn'da kamuoyuyla paylaşılan "2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikle karşılanması" hedefini hatırlatan Bakan Kurum, Uluslararası Enerji Ajansı'ndan bu hedefe giden yolları somutlaştıracak özel bir rapor hazırlamasını beklediklerini ifade etti. 

Kurum, elektrifikasyon hamlesinin sadece teknik bir oran olmadığını belirterek, "Elektrifikasyonu finansmandan, finansmanı kalkınma hakkından, yenilenebilir enerjiyi şebeke yatırımlarından kopararak asla ele alamayız. COP31’in temel yaklaşımı, bu parçaları aynı ışığın altında birleştirmektir" dedi. 

İş dünyasının elektrifikasyon konusundaki kararlılığına dikkat çeken Kurum, yapılan anketlere göre şirketlerin %90'ının 2035'e kadar faaliyetlerini bu eksende dönüştürmeyi öngördüğünü aktardı. Ancak bu dönüşümün küresel bir eşitsizliğe yol açmaması gerektiği uyarısında bulunan Kurum, temiz enerji dönüşümünün teknolojiye erişimi olan ülkelerin kendi aralarındaki bir yarışa dönüşmemesi gerektiğini, gelişmekte olan ülkelerin teknolojiye, şebeke yatırımlarına ve uygun finansmana erişiminin güvence altına alınmasının şart olduğunu ve temiz enerjiye geçişin ülkelerin enerjiye erişim hakkını zayıflatmaması gerektiğini belirtti. 

cop31 vizyonu ortaya konuldu

Geçmişte verilen sözlerin tutulmasının küresel başarı için vazgeçilmez bir şart olduğunu hatırlatan Bakan Murat Kurum, COP31’i verilen sözlerin tekrarlandığı değil, bu sözlerin hayata geçirildiği bir zirve haline getirmek istediklerini, bu yüzden ‘Uygulama COP'u’, ‘netice’ ve ‘eylem zamanı’ dediklerini ifade ederek vizyonunu net bir şekilde ortaya koydu. 

Bakan Kurum, COP31 Eylem Gündemi kapsamında 2035 yılına kadar binalarda enerji tüketim yoğunluğunun yüzde 25 azaltılacağını, küresel atık artışının ise yüzde 50 azaltılarak yarı yarıya indirileceğini söyledi. Türkiye'nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde; şehircilik, afet yönetimi, yenilenebilir enerji ve Sıfır Atık gibi alanlarda çok ciddi tecrübeler edindiğini belirten Kurum, bu birikimi COP31 aracılığıyla küresel ortak akla taşımayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. 

Kaynak: İHA