"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
30°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,6295 %0.12
53,2902 %0.41
6.063,32 % 0,57
2.746.655 %-3.457
İşçi Haber Gündem Ticaret Bakanlığı duyurdu : Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi ertelendi

Ticaret Bakanlığı duyurdu : Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi ertelendi

Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul ticaretinde dolandırıcılık riskini önlemek amacıyla hayata geçirilecek olan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu hale getirilme tarihinin 1 Ekim 2026'ya ertelendiğini açıkladı. Bakanlık, erteleme kararının teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanması amacıyla alındığını belirtti.

Okunma Süresi: 2 dk

Ticaret Bakanlığı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında gayrimenkul alım satım işlemlerinde uygulamaya konulacak olan yeni sisteme ilişkin resmi bir duyuru yayımladı. Yapılan açıklamaya göre, tarafların mali güvenliğini sağlamayı amaçlayan sistemin yürürlük tarihi ileri bir tarihe çekildi.

Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi ne zaman başlayacak?

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte yapılan değişiklikle birlikte; taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması durumunda, satış bedelinin taşınmaz mülkiyeti ile eş zamanlı olarak el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi zorunlu kılınmıştı. Daha önce 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen zorunlu geçiş tarihi, yönetmeliğin bakanlığa tanıdığı üç aya kadar uzatma yetkisi kullanılarak 1 Ekim 2026 olarak yeniden belirlendi.

Entegrasyon ve teknik çalışmalar sürüyor

Bakanlık tarafından paylaşılan belgede, sistemin eksiksiz şekilde uygulamaya alınabilmesi adına Tapu ve Kadastrol Genel Müdürlüğü ile diğer ilgili paydaşlarla iş birliği içinde teknik çalışmaların sürdürüldüğü kaydedildi. Alıcı ve satıcı tarafların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerine maruz kalmamasını, kayıt dışılığın azaltılmasını ve para transferinin korunaklı bir ortamda yapılmasını hedefleyen sistemin, tüm teknik entegrasyon süreçlerinin tamamlanmasının ardından ekim ayı itibarıyla tamamen devreye gireceği bildirildi.