"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4688 %0.04
53,2857 %-0.04
6.288,78 % 1,34
2.971.155 %-0.521
İşçi Haber İstanbul İstanbul'da taksilere Singapur uygulaması geliyor : Komisyonsuz çağırma uygulaması geliyor

İstanbul'da taksilere Singapur uygulaması geliyor : Komisyonsuz çağırma uygulaması geliyor

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası, Singapur modeli örnek alınarak geliştirilen yeni taksi çağırma uygulamasının test aşamasında olduğunu ve yaklaşık bir ay içinde devreye alınacağını açıkladı. Yeni sistemle yolculardan ek ücret alınmayacağı, sürücüler için düşük komisyon veya abonelik modeli uygulanacağı ve taksi verimliliğinin yüzde 90’a çıkarılmasının hedeflendiği bildirildi.

Okunma Süresi: 2 dk

İstanbul’da taksi sistemine yönelik yeni bir dijital uygulama geliştirme süreci başlatıldı. Ekonomim’in haberine göre, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı İsmet Dalcı, Singapur modeli esas alınarak hazırlanan yeni taksi çağırma uygulamasının test aşamasına geçtiğini ve yaklaşık bir ay içinde kullanıma açılmasının planlandığını açıkladı.

taksilerde komisyon devri rafa kalkıyor

Dalcı, mevcut platformların hem yolculardan hem de sürücülerden yüksek komisyon aldığını öne sürerek, yeni sistemde yolculardan taksimetre ücretinin dışında ek bir ücret alınmayacağını ifade etti. Sürdürülebilirlik için sürücülerden düşük oranlı komisyon ya da abonelik modeli uygulanması değerlendiriliyor.

Yeni sistemle birlikte İstanbul’daki taksilerin verimlilik oranının yüzde 48 seviyesinden yüzde 90’a çıkarılması hedefleniyor. Bu artışın sağlanması halinde yıllık 62 milyon litre yakıt tasarrufu, yaklaşık 1,5 milyon metreküp karbon salımında azalma ve trafikte saatte 25 bin araçlık düşüş öngörülüyor.

Dalcı ayrıca, bazı dijital taksi platformlarının yolculardan yüzde 25’e kadar komisyon aldığını belirterek bu konuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ticaret Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunduklarını söyledi. Konunun değerlendirilmesi için İBB bünyesinde özel bir alt komisyon kurulması bekleniyor. Kredi kartı ödemelerinde ortaya çıkan yüksek komisyon oranlarına da dikkat çeken Dalcı, bazı işlemlerde bu oranın yüzde 14’e kadar çıktığını, bunun ödeme aracı kuruluşlardan kaynaklandığını ve oranların düzenlenmesi gerektiğini savundu.

istanbul'da taksiler elektrikli hale gelecek

İstanbul’da zorunlu hale getirilen taksi içi güvenlik kameralarının maliyetinin kısa sürede 23 bin TL’den 62 bin TL’ye yükseldiğini ifade eden Dalcı, yaklaşık 750 milyon TL büyüklüğünde bir pazar oluştuğunu belirterek hukuki süreç başlattıklarını aktardı. Sürücü güvenliğini artırmaya yönelik şeffaf koruma kabini projesi üzerinde de çalıştıklarını belirten Dalcı, testlerin ardından sistemin maliyetine esnafa sunulacağını ifade etti.

Ayrıca taksi filosunun dönüşümüne yönelik olarak TOGG ile ilgili özel bir model talep ettiklerini belirten Dalcı, ÖTV indirimi kapsamında maliyeti düşürülmüş ve batarya kapasitesi artırılmış araçlarla İstanbul’daki taksilerin 4–5 yıl içinde elektrikli hale gelmesinin hedeflendiğini söyledi.

Dalcı, İstanbul’daki taksi plakalarının yaklaşık 12 milyon TL seviyesinde olduğunu, korsan taşımacılık ve sektöre yönelik olumsuz algının bu değeri düşürdüğünü ifade etti. Yeni gelir modeliyle hem plaka sahiplerinin hem de sürücülerin korunmasının amaçlandığını, araçlara entegre edilecek sistemlerle kazancın şeffaf şekilde kayıt altına alınmasının planlandığını da sözlerine ekledi.