Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı, gelecek sezon Avrupa basketbolunun en önemli organizasyonu olan EuroLeague'de mücadele edecek. EuroLeague yönetimi, ligin 2026-2027 sezonundan itibaren 20 takımla oynanacağını açıklarken, siyah-beyazlı ekip organizasyonun 20. takımı olarak yerini aldı.
BEŞİKTAŞ'IN EUROLEAGUE KATILIMI OY BİRLİĞİYLE ONAYLANDI
EuroLeague yönetiminin aldığı genişleme kararı sonrası Beşiktaş'ın organizasyona katılımı resmiyet kazandı. Siyah-beyazlı kulübün lige kabulü, aralarında Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes'in de bulunduğu 13 hissedar kulübün oy birliğiyle onaylandı.
Ekonomik sorunlar yaşadığı belirtilen Monaco Basket'in organizasyonda yer almaması üzerine oluşan kontenjanı değerlendiren Beşiktaş, böylece gelecek sezon Avrupa basketbolunun en üst düzey organizasyonunda mücadele etme hakkı elde etti.
EUROCUP FİNALİ BEŞİKTAŞ'IN ÖNÜNÜ AÇTI
Beşiktaş, 2025-2026 sezonunda EuroCup'ta başarılı bir performans sergileyerek finale kadar yükseldi. Siyah-beyazlı ekip, finalde JL Bourg'a mağlup olarak organizasyonu ikinci sırada tamamladı.
Normal şartlarda EuroCup finalisti olarak EuroLeague'e katılma ihtimali bulunan JL Bourg'un bu hakkını kullanmayacağını açıklaması ve ardından yaşanan gelişmeler, Beşiktaş'ın EuroLeague yolunu açtı. Alınan kararların ardından siyah-beyazlılar, 2026-2027 sezonunda Avrupa'nın en prestijli basketbol organizasyonunda mücadele etme hakkı elde etti.
