"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5249 %0.02
52,9898 %0.18
5.933,51 % -0,78
2.826.926 %-3.104
İşçi Haber Gündem Hak-İş'ten EYT açıklaması

Hak-İş'ten EYT açıklaması

HAK-İŞ Konfederasyonu Genel Başkanı Mahmut Arslan, Arslan, emeklilik sistemiyle ilgili nasıl bir değişiklik yapılacağını bilmediklerini ama emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) ile ilgili bir çalışma yapılacaksa bundan mutlu olacaklarını söyledi.

Okunma Süresi: 1 dk

HAK-İŞ Konfederasyonu Genel Başkanı Mahmut Arslan, Arslan, emeklilik sistemiyle ilgili nasıl bir değişiklik yapılacağını bilmediklerini ama emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) ile ilgili bir çalışma yapılacaksa bundan mutlu olacaklarını söyledi. 

HAK-İŞ Konfederasyonu Genel Başkanı Mahmut Arslan, dün akşam iftarda buluştuğu gazetecilerin sorularını yanıtladı. Arslan, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın emeklilik sisteminde değişiklik yapılacağına ilişkin açıklamasının hatırlatılması üzerine, bu konuda bir bilgileri olmadığını belirtti.

EYT SORUNU

Arslan, “Emeklilikte yaşa takılanlarla ilgili geniş bir talep var. Bununla ilgili bir çalışma yapılacaksa olumlu buluruz. Özel sektörde prim gününü doldurdu diye işten atılan, ama emekli olamayan binlerce emekçi var. Bunların sorunlarının giderileceği bir sistem olursa mutlu oluruz. 1999’da IMF’nin baskısıyla emeklilik yaşı kademeli olarak artırılırken ‘mezarda emekliliğe hayır’  demiştik. 4 çalışanla 1 emekliyi finanse edecektik. Yasa çıkarken 1 emekliye 1.82 çalışan düşüyordu. Oran, bugün geldiğimiz noktada da 1.8. Bunun birçok nedeni var ama nedeni tabii ki çalışanlar değil” diye konuştu.