İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile ilgili ABD tarafından yapılan açıklamaya cevap verdi.
ABD'NİN UAEA İDDİASINA İLİŞKİN İRAN'DAN YANIT GELDİ
Bekayi, ABD Başkan Yardımcısı James David Vance’in, "İranlılar, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçilerini tekrar ülkelerine davet etmeyi kabul etti" ifadeleri sonrası yaptığı açıklamada, "İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile olan ilişkileri, mevcut prosedürlere uygun olarak ve meclis tarafından kabul edilen yasalar ile Yüksek Ulusal Güvenlik Konseyi’nin kararları doğrultusunda devam edecek" dedi.
Geçtiğimiz sene İran meclisi tarafından kabul edilen yasa uyarınca İran’ın UAEA ile iş birliği ve denetimler askıya alınmıştı.
