"Haberin İşçisi"
İstanbul
Açık
28°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4762 %0.01
52,9447 %-0.39
6.189,41 % -1,16
2.908.194 %-2.97
İşçi Haber Gündem Bakan Kurum, BM Genel Sekreteri Guterres ile bir araya geldi

Bakan Kurum, BM Genel Sekreteri Guterres ile bir araya geldi

Londra İklim Eylem Haftası kapsamında temaslarda bulunan COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.

Okunma Süresi: 2 dk

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İklim Eylemi Haftası kapsamında bulunduğu İngiltere’nin başkenti Londra’da temaslarına devam ediyor. 

TÜRKİYE VE BM ARASINDA DİPLOMASİ TRAFİĞİ

Bakan Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmede, Türkiye’nin COP31 hazırlıklarına ilişkin bilgilendirme yapıldı, COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri, döngüsel ekonomi konuları ele alındı.

'Küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi değerlendirdik'

Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter’e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum" dedi.

'daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz'

Bakan Bayraktar da verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık. Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter’e detaylı bir şekilde aktardık. Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.